Sunday, August 15, 2010

untungkah?? rugikah??

"Demi Masa.....Sesungguhnya manusia dalam kerugian, kecuali mereka yang BERIMAN dan BERAMAL SOLEH, yang BERPESAN- PESAN PADA KEBENARAN dan BERPESAN-PESAN PADA KESABARAN......" Al- Asr :1-3

Hmmm....What have I done today??

"Aduyai, ruginya aku hari ini!! Aku tid0 dari lepas suboh sampai zohor!! Baik aku keluar temankan mak pergi beli lauk.."

"Hish!! tengok TV je ari neh!! Dah lah tengok bebende merepekss jee. Tak de cite best p0n! Ntah pape ntah Astro neh!"

"Bencinyeeee, Cik Siti tuh! ajak aku gossipsss plakss!!"

Astaghfirullahal'azim....

Tapi, alangkah bagusnya kalau macam neh.....

Yeay!! hari neh aku bersyukur aku id0p lagi! Alhamdulillah. Aku masih punya IMAN. Pagi itu aku ke surau menunaikan solat suboh berjemaah dan ku tambah AMAL SOLEH ku dengan mendengar tazkirah ustaz Shahril Long yang best!! Yang lagi BESTnyeee...Tengahari itu, sedang leka menemami ibu membeli-belah,

"Woit! Cik Siti! lama tak jumpa. Sihat??" teruja betul jumpa member lama..
"Sihat-sihat jee.." jawab Siti selamba..

Napekah aku jee yang excited neh??.. monolog jap...

"Yang, jomlah kita pergi kat sana plaks!" dengan selambanyee juga Si An-non ini menarik tangan rakanku. Tak perasan berangkali....

"Eip, jap la... Kawan Siti ini" Bersegeralah Si Siti menepis tangan yang Si An-non itu. Segan kottt...

"L0rh, Siti dah kawen rupeenyeeeee!!! Tak ajak aku p0n!!" sajee jee berseloroh.

"ei..bukan-bukan!" 0o0o0o pt0tla...

Lantas bersegeralah aku BERPESAN-PESAN PADA KEBENARAN....

"o0o0o..ingat dah kawen! Hmm...haisy buat fitnah plakss aku neh!! Sorry2..tu la laen kali jangan la buat adegan-adegan yang mencurigakan. Takut orang tersalah anggap pula." kataku tersenyum...Makan dalam lah mereka....

"K0 pehal!?? Nanti kitorg kawenlah!!!" tengking Si An-non. Confuse......mesti die rasa bersalah.......positifkan fikiran dan aku perlu BERSABAR.....

haa....dah cukup dah keempat-empat ciri untuk aku menjadi seorang yang BERUNTUNG pada hari ini!!!!!! yeay!! Alhamdulillah....

Es0k muhasabah lagi yee....=)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails