Saturday, December 10, 2011

Ketika itu.....(cont)

"Atikah lunch jom! Makan mana?" Maya kelaparan.

"Tak pelah hari ni cam tak lapar pon. Lagi pun tadi dah makan heavy time breakfast." Aku terus menolak. mungkin kepala masih lagi berfikir tentang itu.....

Mataku terus menerus tumpu ke monitor.

Nak cek ke tak...nak cek ke tak...nak cek ke tak....haisyyyyyyyyyyyyy~ Benci pada situasi itu. Nak tahu tapi takutttttt.

Tanganku terus menaip nombor pendaftaranku di hospital. Dalam sekelip mata semua sejarah perubatanku di hospital itu keluar. Sejuk beku tanganku tatkala itu. Aku terus menerus 'scroll' tetikus ke bawah untuk menjejaki ujian yang telah ku lalui sebentar tadi.

.....................................................................................................................................................................................................................................................
Sememangnya bermulalah satu lagi permulaan titik baru dalam liku-liku hidupku.

UPT : POSITIVE

Lagila...Tak tahu nak buat apa.......Aku terus menerus berfikir...Macam-macamlah yang difikirnya...

Sekitar jam 3 petang...

"Atikah Dr Janz call," KK panggil dari belakang.

Aku macam dah tahu je apa yang nak dikatakannya.

"Atikah!! Why don't you call me back!? This is my second call taw! I've a very exciting news! Sebab tuh I try jugak call you sampai dapat." Dr Janz seakan menjerit. Nak marah ke excited? Aku pun keliru...

Ye..ye.. i've browsed through my notes....huhuhuhuh~

"Congratss Atikah!!"

Aku tersenyum........

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails