Tuesday, April 5, 2011

i'm S.W.E.A.T inggggg!

"Ayyyyaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!"

Kalau boleh nak je menjerit.Nasib baik jam dah menunjukkan jam 00:00 dan yang pentingnya aku dapat mengawal diri. Haisyyyy......Bengangggggg!

"Ayah esok nak bawa iron ke?" tanyaku. Sejak jam 8.30 malam lagi aku dan mak sibuk mengemas barang-barang ayah yang melambak itu. Hehh?? Cam tak ikhlas kan?? wawawawaw~ Ikhlas jee...=D i'm d contributing factor!

"Aah..tolong...Philips tak mau kenwood" jawab ayah...

Wokeh..aku akur...

"Haa...seb baek ingat. Kamera biru skalik ye. Charger jangan lupa!" ayah terus memberi arahan..

wokeh lagi...

"Kauthar, mana Sony?? asal tak de nehh?" aku sekadar berbisik. Risau! Dah lah cuaca kian panas sekarang. Nak kena cari barang pulak! selalu macam neh, bila masa diperlukan mesti tak de! Bila tak nak ada sokmo! Lantas, terus ku menghidupkan aircond. Macam-macam ayat dah dibaca.

GAGAL...Habisla kalau macam neh!!

"Call Mayyah la" aku memberi cadangan.

"Cuba cari kat rak kasut tuh. Mayyah rasa kat situ. Matila wehhh kalau tak jumpa" sungguh tidak membantu jawapan itu! =(

Kami hampir putus asa. "bagi tahu je lah ayah kak Tkah.."

"hmmmm..... rituh akak ingat nak sorokkan dari Umar main, akak de sorokkan. Tapi skang tak ingat langsung!!!" Arrrrggghhhhhhhhh!!!

Terpaksa kami libatkan mak......yelah dah pukul berapa dah neh......

Bukan sebab takut pada ayah........Nape yee??

Malu laaaa!!! DISORGANIZED!!!! ~wawawawawaaa~ ego kan?? mungkin perlu mengaplikasikan 5S di rumah ini. Perlu ada buku rekod keluar masuk barangan-barangan elektronik ini.....Aduyai~ Mayyah selaku penjaga khas pula tak de......kecewa........

"Eip korang kata nak charge kamera neh?? Tak charge pon lagi neh??" dihulurnya kamera SONY itu kepada aku.........................................................................................................................................................................................

Tergamam~ Mak dah tergolek-golek gelak kat bilik!!! haisyyyy~

Gerrrrrammmmmmmmmm kan? kan? kan?

P/S: Lain kali jangan nak buang masa cari. Tanya je teruss!! Da berpeluh-peluh dah nehhh~

Aku,Kauthar, mak, ayah gelak guling-gulinggg~ wawawawawawawa

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails