Tuesday, May 22, 2012

setahun berlalu..

21  Mei 2012

Masih jelas di ingatan tatkala lafaz "Aku terima nikahnya 'Atikah bt Zahir...". Setiap kali teringat saat itu.. Alhamdulillah. Beliau masih di sisiku......

Macam tak percaya je..cukup setahun kami bersama. Alhamdulillah. Aku rasa cukup bertuah untuk dapat hidup bersama suamiku. Terima kasih Allah. Semoga beliau pun turut merasakan perkara yang sama……

Betul. Perkahwinan ini satu perkongsian yang penuh dengan tanggungjawab. Perkahwinan mestilah diiringi dengan matlamat yang satu…Apa yang dikejarkan? MARDHATILLAH…..Memang betul sangat. Aku perlukan suamiku untuk mendapat keredhaan Allah. Begitu juga dengan beliau. Aku diperlukan.Alhamdulillah.

“Baru setahun jagung!” haah..betul.. Jika diizinkan Allah, jauh lagi perjalanan kami. Banyak lagi cabaran, dugaan, cubaan, ujian yang bakal ditempuh. Semoga kami sama-sama tabah untuk menghadapinya.

Setahun masih belum cukup untuk melabel aku ‘Isteri solehah’ dan rasanya sampai bila-bila pun masih belum boleh dilabel begitu. Tapi apa yang aku tahu….”Apabila seorang suami itu meredhai isterinya, pilihlah mana-mana pintu syurga yang dikehendaki, InsyaAllah tiada yang akan menolak”…

Abang..Redhakanlah sayang…….

Bertambah lagi kegembiraan kami dengan kehadiran buah hati kami. Mus’ab Mohd Taufik. Bertambahlah tanggungjawab kami. Kalau berfikir panjang. Memang takut untuk aku tempuh masa depan. Tapi, dengan kehadiran suami di sisi, InsyaAllah..Mus’ab akan menjadi pelaburan kami yang sangat bermakna. InsyaAllah..

Apa yang penting sekarang. Aku akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kami dan semoga setiap detik sayang di sisi abang akan diiringi dengan pahala dari Allah sw.t. Ameennn…

Semoga kita bertemu lagi di syurga nanti. Terima kasih Allah kerana pinjamkan saya Mohd Taufik Abdullah! =) Alhamdulillah…

3 comments:

  1. Alhamdulillah syukur Alhamdulillah =)

    ReplyDelete
  2. ALamak, k.tikah!!! lupa plak k.tikah ye anniversary. hohoho. pape pun, Alhamdulillah, semoga berkekalan hingga ke akhir hayat:)

    ReplyDelete
  3. syukur alhamdulilah..semailah keindahan rumah tangga dengan senyum manis mu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails